? ??????????????Magic Sky? ????? ?? ???Rating: 4.6 (5 Ratings)??9 Grabs Today. 1151 Total Grabs. ??????Pre
view?? | ??Get the Code?? ?? ???????????????????????????March of The Dandelions? ????? ?? ???Rating: 4.8 (5 Ratings)??6 Grabs Today. 2237 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Cod BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

July 2, 2009

Angan-angan, impian dan cita-cita?










Disaat kebosanan nih..tetiba menjelma idea yang menarik untuk dikongsikan bersama...adakah masih sharing is caring??


hahahaahahahha




Melihatkan kepada ketiga-tiga perkataan untuk title tu...ape bedanye??






Pengertiannye???






Wah!!! Harus cari ke meaning tu??






Apa pun jua makna yang ditakrifkan..bagi aku that 3 words...






memberi pengertian yang tersendiri...






sedikit sebanyak mencorakkan SIAPA AKU...


















ANGAN-ANGAN



bagi aku..angan-angan adalah detik permulaan sesuatu yang kita inginkan..bila mana kita terfikirkan sesuatu dan kita bayangkan yang akan berlaku di kemudian hari...Bagi aku..angan-angan mampu memberi inspirasi dan motivasi untuk bekerja ke arah itu...halangan-halangan dikenal pasti...dan mencari jalan dan berusaha ke arah itu...



IMPIAN


bagi aku...impian adalah setelah kita pasti dengan apa yang di angan-angan kan...lalu menjadi ketetapan ataupun target kepada kita...







CITA-CITA


bagi aku...cita-cita bukan hanya melibatkan bidang pekerjaan yang seperti selalu ditanya sewaktu masih budak-budak..."Bila besar nanti nak jadi apa?" Bagi aku cita-cita merangkumi semua aspek kehidupan.. Kita perlu ada banyak cita-cita supaya kita lebih bermotivasi untuk melakukan sesuatu...bukan hanya satu...kerana jika hanya satu...kita telah mengecilkan skop kebolehan dan keupayaan diri...macam aku...aku punya banyak cita-cita...walaupun diketawakan oleh orang lain...ade aku kesah???yang penting..jika aku tak dapat yang itu..aku masih boleh melakukan yang lain dengan senang hati dan yang paling penting..seiring dengan minat disebabkan sedari awal sudah dijadikan sebagai cita-cita...



Kalau tak de cita-cita...kita nak jadi ape??



Dengan cita-cita..kita mampu mencari jalan menggunakan akal untuk mencapai apa yang diangan-angankan, diimpikan dan dicita-citakn..







Alhamdulillah...



sepangjang hayat ini...walaupun tidak semua cita-cita yang diangan-angankan dan diimpikan menjadi realiti...tetapi aku juga telah mendapat yang lain...yang diangan-angankan, diimpikan dan dicita-citakan...



jadi...



NO REGRET!!!



yang penting...



USAHA!!!






Kerana bagi aku...apa yang terjadi adalah dengan kehendak dan keizinan-Nya..Kita hanya mampu merancang...Dia menentukan...


Pasti ada hikmah disebalik kejadian






*Foot note*

takrifan bagi ketiga-tiga perkataan diaatas adalah berdasarkan pemahaman penulis sendiri dan kemungkinan besar adalah salah jika mengikut maksud Kamus Dewan Bahasa dan Pustaka...kerana disebabkan terlau excited dengan idea ini...tiada rujukan yang telah dibuat terlebih dahulu...Jadi peringatan kepada anda especially yang sedang mencari maksud perkataan untuk menyiapkan kerja sekolah atau apa-apa sahaja...JANGAN TIRU TAKRIFAN DI ATAS...

0 comments: